Riscos de no mantenir, i què es guanya amb l’adequat manteniment de la programació de pàgines WordPress? Val la pena mantenir la botiga online actualitzada?

Els treballs de manteniment de botigues on-line, tenen dues finalitats, evitar que algú les utilitzi per accions il·lícites, i per actualitzar les funcionalitats que facin que la botiga virtual resulti més productiva.

Què es pot evitar amb l’actualització de la programació de pàgines?

En desenvolupar una pàgina web amb WordPress no és del tot habitual advertir al client dels perills que implica que més del 33% de les botigues online del món funcionin amb aquesta programació. En conseqüència, hi ha moltes pàgines i botigues amb programacions obsoletes. I per tant amb problemes de seguretat que es poden aprofitar per qualsevol delicte. Per evitar-ho, és necessari, i normalment és suficient, tenir la pàgina web actualitzada.

El més freqüent és que fins que s’ha viscut, perquè algú que ha aconseguit infectar la pàgina web, la pirateria es consideri una cosa que “diuen que existeix”, i creure que aquest tipus de coses només passen a l’altra gent.

Tot i això, després d’anys administrant l’allotjament de centenars de dominis i les corresponents botigues on-line, es té molt clar que sense un manteniment apropiat de la programació, i sense prendre les precaucions indispensables, cada mes hi poden haver incidències molt greus a causa d’actes de pirateria informàtica sobre botigues on-line amb WordPress que han quedat obsoletes.

Quan s’informa al client que se li han de tallar els serveis fins la resolució de l’incident, una de les frases més habituals és “no m’ho hauria esperat mai”, seguida per “i per què m’ho fan a mi?”. Però hem de tenir molt present que aquesta no és cap acció hostil, ni cap venjança personal. És tan simple com que un hacker a saber d’on, necessitava una pàgina per fer les seves accions, i aquella era vulnerable perquè no s’havia actualitzat des de ves a saber quan.

En haver-se fet palesa la incursió, la solució resulta bastant més complexa que si s’haguéssin anat aplicant les actualitzacions a mesura que es publicaven, perquè s’ha d’esbrinar des de quan s’ha infectat botiga on-line, quins són els arxius i continguts que s’han actualitzat després d’aquella data… En conjunt, una feinada considerable, per més que es tinguin diverses còpies de seguretat. A més de les complicacions que hi ha per netejar la botiga virtual, també hi ha altres accions, com treure la pàgina de llistes negres. Són unes intervencions que resulten costoses, davant les quals en molts casos, el proveïdor de hosting es limita a informar, i es nega a tornar a activar la pàgina fins que el programador n’hagi resolt les incidències. En altres com és el cas de ServeisTic, es poden fer aquestes tasques, agilitzant-ne la resolució, però cobrant les hores que calgui dedicar-hi, oferint a més una solució a llarg terme, consistent en fer nosaltres aquestes actualitzacions de seguretat.

Les finalitats d’aquestes accions poden ser molt variades. Des de utilitzar la pàgina web per enviar spam, fins utilitzar l’espai com a repositori d’arxius infectats, als que s’enllaça des de correus amb textos similars a “descargue su factura”, o “Descargue el software gratuito” per infectar els ordinadors de qui cliqui l’enllaç.

Les botigues online, són un tipus de pàgina especialment sensibles a les intrussions per part de personatges amb males intencions, degut a que a més dels continguts i els productes, entre altra informació sensible, també inclouen els usuaris, i les seves dades.


Beneficis de tenir la programació actualitzada?

Dur a terme una actualització freqüent dels plugins i de la mateixa programació de la pàgina web, a més d‘evitar incidents causats per una programació desfasada, ens permet incorporar noves utilitats, millorant les opcions, els serveis i la usabilitat de la pàgina webQuan es tracta de pàgines amb un nivell d’interacció més gran amb l’usuari, com en vendes online, l’actualització freqüent dels plugins, permet seguir de més aprop les noves eines que ajuden a incrementar la competitivitat des de diversos àmbits, incorporant nous complements de comunicació amb l’usuari, de persuasibilitat, o d’usabilitat..

Si es té una pàgina web de comerç electrònic i es vol ser competitiu, i marcar una diferència amb la resta de venedors, esdevé necessari afegir noves funcionalitats constantment per incrementar la usabilitat, el servei, l’atenció a l’usuari, i la persuasibillitat. Com es pot suposar, en afegir les noves prestacions, s’actualitzen els complements de la pàgina, i la programació de la botiga online.


Per millorar la seguretat de pàgines web i el SEO, a ServeisTic proposem…

Tot i que si trobem a faltar un plugin que incrementi la persuasibilitat, o la interacció amb els usuaris de la pàgina o botiga virtual, també ho comentem al client. Els principals aspectes que cuidem en els treballs de manteniment de la programació, són la seguretat de la pàgina web, botiga on-line, i el posicionament. Amb aquesta finalitat, a més d’actualitzar els complements de la pàgina o botiga on-line, també li proposem al client d’incorporar-ne d’altres que no incrementaran la dedicació en la gestió quotidiana dels continguts, però si que li faran possible aprofitar millor la seva pàgina, botiga on-line.

Per completar la millora de la pàgina o botiga virtual del client en els aspectes de posicionament als cercadors, a més els complements passius que milloraran l’aprofitament del projecte des de Google sense haver-hi de tenir més dedicació habitualment. També li exposem altres plugins que tot i que se’ls ha de dedicar més temps, poden resultar molt més útils per l’aprofitament de la pàgina o botiga on-line.

La proposta d’actualitzacions de ServeisTic, consisteix en fer dues actualitzacions de plugins a l’any. Així, el preu és molt assequible, i la pàgina web o botiga virtual no corre perill de ser utilitzada per desconeguts.

Tot i que es plantegen 2 actualitzacions de plugins a l’any, n’hi pot haver una tercera, sempre i quan existeixi una justificació com; un avís de seguretat, canvi rellevat a la pàgina web, o alguna altra situació poc freqüent, que aconselli fer aquest manteniment addicional.

Si té qualsevol dubte, o necessita més informació, no s’estigui de contactar amb nosaltres, ja sigui per WhatsApp, telèfon, o bé amb un formulari de contacte.


Complements a l’actualització i manteniment de WordPress Fonollosa:

Posicionament de pàgines web i botigues online a Fonollosa:

L’any 2005 vam començar a oferir serveis SEO per posicionar pàgines web d’empreses als cercadors. Si el client vol aprofitar la nostra experiència, li podem preparar una anàlisi gratuïta de la seva web o botiga on-line. I atenent als resultats, li proposarem les opcions adequades per millorar el posicionament. Havent exposat l’anàlisi al client, serà el moment de decidir si vol que ens en fem càrrec, o si té algú de confiança que pot aplicar les modificacions de programació proposades. Si el client decideix que li faci les adaptacions el seu proveïdor de confiança, quedarem a la seva disposició per respondre qualsevol pregunta.

Més informació:


Registrar dominis a Fonollosa:

Registrar dominis amb panell de control per administrar els registres de dominis des de la mateixa pàgina. En cas que el client tingui qualsevol entrebanc, des del servei tècnic, l’el podem ajudar per tal que el resolgui. Però si es vol oblidar del procés, i que ens en fem càrrec, només ens ha de trucar, ens indiqui en quins registres té interès, qui n’ha de ser el titular, i els hi registrem.

Més informació:


Allotjament de pàgines web a Fonollosa:

El servei que oferim al client però es potencia amb altres serveis de gran valor afegit. A ServeisTic també es poden contractar diversos plans d’hospedatge de pàgines web, que igualment permeten una gestió completa dels serveis contractats. Tots ells amb un complement que els fa molt especials, aquest valor afegit rau en adaptar el seu pla de hosting per adequar-lo a la programació de la seva pàgina o botiga on-line per optimitzar-la per cercadors. Aquesta adaptació dels allotjaments, entre altres inclou l’activació de certificats SSL per la navegació segura, filtres SPF, DKIM i DMARC així es garanteix que els missatges de correu són legítims, alhora que comprimir les imatges, CSS, javascript, i altres adaptacions, que estan explicades als apartats d’hospedatge de pàgines web i administració de servidors dedicats i VPS.

Més informació:


Administració de servidors dedicats i VPS a Fonollosa:

Pensant en els clients als que els cal allotjament per diversos dominis, sovint es tracta de dominis d’una mateixa societat o titular, i altres vegades són de clients del nostre client per aquells als que administra el servei d’allotjament. A aquests clients revenedors, els podem oferir l’administració de servidors dedicats i de VPS Virtual Private Servers, aquest servei inclou des de la configuració fins el manteniment després de la posada en funcionament, així com la monitorització de l’estat dels servidors, als que d’acord amb les polítiques aplicades per ServeisTic, les adaptacions del servei poden ser gestionades pel client (sota la seva responsabilitat), o pel nostre servei tècnic si així ho prefereix el client, ja sigui per incorporar dominis, crear bústies de correu, o resoldre les incidències quotidianes.

Més informació:


Manteniment de pàgines web WordPress a Fonollosa:

A ServeisTic, ens podem cuidar del manteniment de la programació actualitzada de pàgines web WordPress, per evitar que quedin obsoletes, i siguin víctimes de pràctiques malicioses, duent a terme alguna acció que faci perillar, la privadesa de les comunicacions, s’enviï spam, o altres possibilitats encara pitjors.

Més informació:


× +info?