Característiques que ajuden a millorar el SEO de projectes web, pàgines web i botigues virtuals, relacionats amb el servidor, la programació i els continguts.

L’objectiu del posicionament és aconseguir que la pàgina web, o la botiga online aparegui a Google el més amunt possible, per tal que qui faci cerques relacionades amb els tipus de productes o serveis que s’ofereix a la pàgina, o la botiga virtual, la trobin fàcilment.

Per obtenir el milor posicionament de pàgines web, i per aprofitar el millor possible els hipervincles de qualitat des d’altres llocs web, i altres factors externs, és necessari que internament a la pàgina, o la botiga on-line, es compleixin algunes condicions que es troben repartides en diversos àmbits:


Alguns aspectes que modifiquen el posicionament de pàgines web i botigues online que tenen relació amb el servidor:

El temps que es triga en mostrar una pàgina és un dels aspectes més importants a l’hora de que resulta una bona experiència, i els cercadors ho valoren des d’aquest punt de vista. Tot i que la immediatesa amb que es poden consultar les pàgines o les botigues online, no només depèn del servidor, la rapidesa del servidor és un aspecte important prioritària per ser bàsica, i ineludible en el posicionament de pàgines web.

Si es comprimeixen fitxers estàtics, en considerar que s’estalvia més temps en baixar-los que el necessari per descomprimir-los, Google interpreta que la pàgina web és més ràpida, Per tant, la compressió d’imatges i arxius és un utilitat que ajuda per aconseguir un millor posicionament de pàgines web.

Utilitzar la caché del navegador per elements estàtics: Si es visita una pàgina o botiga virtual amb freqüència, o bé es visiten diverses pantalles del mateix lloc una darrere l’altra, i els elements estàtics (imatges, scripts i estils principalment) es conserven a la memòria caché del dispositiu, en tornar a descarregar aquella pàgina, o una altra pantalla d’aquella pàgina web o botiga on-line, no s’haurà de descarregar novament tota la informació, i per tant es podrà mostrar més ràpid, i a més serà una millor experiència per a l’usuari.

Una altra de les utilitats per millorar el posicionament de pàgines web són les CDN. Una CDN és una xarxa de servidors que estan per tot el món, en que hi ha còpies dels elements estàtics de la pàgina web o botiga virtual. Aquesta xarxa de servidors entrega els continguts des del lloc que tingui una comunicació més ràpida amb l’usuari que fa la consulta.

Activar el certificat SSL. Els servidors incorporen certificats de seguretat, que es poden activar gratuïtament. En activar el certificat de seguretat la navegació ja no es fa sobre HTTP://, sinó sobre HTTPS:· En considerar que aquesta seguretat és una millora per l’experiència del visitant, permet millorar el posicionament de pàgines web.

Assegurar-se de no tenir url’s duplicades: És prioritari evitar que es mostri un mateix contingut amb i sense WWW, i amb HTTP i HTTPS a la url. Si això passa a banda d’altres inconvenients, a Google hi haurà indexades les mateixes pantalles diverses vegades, i la pàgina o botiga online rebrà una penalització que en perjudicarà el posicionament.

Algunes característiques que afecten al posicionament de pàgines web i botigues on-line que tenen relació amb la programació:

La programació de la pàgina web, afecta al SEO de moltes maneres, entre les més destacades hi ha que per poder incloure la metainformació requerida pels cercadors, cal preveure-ho, i preparar determinats espais. Alhora que també s’hauran de tractar alguns continguts de maneres especials. Per exemple generar imatges d’una mida per mostrar-les per pantalla. Es tracta de tasques que ha de fer la pàgina web de manera automàtica. I si no es preveuen aquestes necessitats, la web o botiga virtual, no podrà puntuar per aquests conceptes, que habitualment consideren bones pràctiques, com la usabilitat, o l’accessibilitat.

Per no tenir diferents adreces URL que retornin els mateixos continguts, i la duplicitat de pantalles en en pàgines web amb catàleg de productes o serveis, i botigues online, es recomana utilitzar URL’s canòniques.

En una pàgina web, hi ha d’haver dos fitxers necessaris per al posicionament, que podem confirmar molt fàcilment si hi son; el sitemap.xml que ha de contenir (o portar a) un llistat amb les adreces url de tota la pàgina o botiga online, i el fitxer robots.txt. Per accedir a aquests fitxers, només s’ha d’escriure https://serveistic.com/sitemap.xml o bé https://serveistic.com/robots.txt, posant-hi el domini que correspongui.

En revisar la programació d’una pàgina cal tenir especial cura per evitar els links trencats, consistents en que des de la pàgina es va a buscar un recurs; imatge, estil, guió… que no es troba a la adreça a la que apunta l’enllaç. En no trobar l’arxiu que necessita per mostrar la pàgina, la pàgina triga més temps abans de mostrar-se, i Google considerarà que la pàgina és massa lenta.

Un altra necessitat indispensable de les pàgines web i botigues on-line, és que siguin adaptatives. És a dir, que s’adaptin a diferents mides de pantalla. La finalitat sempre és donar una bona experiència, tant a qui navega amb un PC, com a qui ho fa amb un telèfon mòbil, o una tauleta.

Algunes característiques que afecten al SEO que que es troben als continguts:

Tot el que hem fet fins aquest moment té com a objectiu aconseguir que el que es publiqui a les pantalles es pugui valorar al màxim, i aconseguir el millor posicionament de pàgines i botigues on-line possible.

Per aparèixer als resultats, el contingut pel que ens interessa que els usuaris ens trobin s’ha de poder llegir (escrit, no en una imatge!) a dins de la pàgina web o botiga on-line, I a més amb una rellevància que ho deixi clar als cercadors. Amb aquest objectiu, cal utilitzar les paraules clau tant als camps especials de la pantalla, com a l’espai de continguts, al text, als títols…

A les pàgines hi ha uns camps destacats H1,H2,…,H6, títol, metainformació… En aquests camps hi ha la primera referència per als cercadors. Les paraules que s’hi indiquin, són els conceptes principals de cada pantalla. Es pot escriure el terme principal a tots els camps de metainformació per potenciar un terme clau de manera inequívoca. A més, és molt recomanable que aparegui al primer paràgraf, al darrer, i algunes vegades al llarg del text.

Per acabar amb aquesta repassada superficial dels aspectes bàsics per posicionar pàgines web i botigues virtuals, només una darrera recomanació; a totes les pàgines dels llocs web, és indispensable que hi hagi una mínima quantitat de text en el total de dades de la pantalla. Concretament es recomana que a cada pantalla, S’hi escriguin com a mínim unes 500 paraules, tot i que depenent de la font, perquè altres en recomanen unes 1000. En cas de blogs sí que pot resultar més eficient publicar posts al voltant de les 500 paraules per facilitar que es llegeixi tot el text. Però quan els textos s’escriuen amb la intenció de captar visites dels cercadors, dóna millor resultat que siguin més llargs.

ServeisTic posa 20 anys d’experiència en entorns web, i 15 en optimització SEO. Ja sigui en el relatiu a servidors, com de pàgines web. Aquest recorregut ens permet conèixer, i aplicar amb garanties l’estratègia més adequada a les necessitats de cada projecte. Tant si les necessitats tenen certa urgència, o bé si els resultats s’esperen a llarg terme, que és el més recomanable. Paral·lelament, també podem fer que les pàgines i botigues online dels nostres clients aconsegueixin un posicionament de pàgines web més destacat per alguns termes, però que alhora es posicioni el projecte de manera més genèrica per una gran quantitat de cerques i també treballar per assolir totes les fites que permet el posicionament orgànic.

Redacció per millorar el posicionament SEO
Si vol més informació, pot completar el nostre formulari de contacte

Complements al posicionament web a Jorba:

Registrar dominis a Jorba:

Registrar dominis amb àrea d’administració per administrar els registres des d‘una sola àrea privada. ​ En cas que l’usuari tingui qualsevol inconvenient, des del servei tècnic, l’atendrem per tal que el resolgui. ​ Però si s’estima més que li registrem els dominis, només només ha de completar un formulari de contacte en que, ens indiqui en quins registres té interès, qui n’ha de ser el titular, i els hi registrem.

Més informació:


Allotjament de pàgines web a Jorba:

Addicionamement als serveis detallats en aquest espai. A ServeisTic també es poden contractar diversos plans d’hospedatge de pàgines web, que igualment permeten una gestió completa dels serveis contractats. En tots els plans de hostings s’hi inclou un complement molt interessant, aquest valor afegit es basa en aplicar algunes personalitzacions al seu servei de hosting per fer-lo més compatible a les caracteristiques de la seva pàgina o botiga on-line per optimitzar-la per millorar el posicionament a cercadors. Entre aquestes personalitzacions, hi ha certificats SSL, SPF, DKIM i DMARC, també compressió de fitxers i imatges per accelerar la velocitat de càrrega de les pantalles

Més informació:


Administració de servidors dedicats i VPS a Jorba:

Hi ha usuaris que tenen múltiples pàgines web amb diferents dominis, de vegades es tracta de dominis d’una mateixa empresa o propietari, i altres són de clients de qui ens contracta per aquells als que ofereix el servei de hosting. A aquests clients revenedors, els podem oferir el servei d’administració de servidors dedicats i de VPS , aquest servei va des de la configuració fins el manteniment després de la posada en marxa, amb la monitorització dels serveis, que seguint les premisses establertes per ServeisTic, tant pot gestionar-lo el client, com demanar-nos que li fem les tasques requerides, entre aquestes accions, hi ha la incorporació de nous dominis, crear bústies redireccions de correu, o les incidències.

Més informació:


Manteniment de pàgines web WordPress a Jorba:

Una altra de les tasques que podem oferir als nostres usuaris del manteniment de la programació actualitzada de pàgines web WordPress, d’aquesta manera es mantenen uns mínims de seguretat que dificulten que es puguin aprofitar les vulnerabilitats per realitzar pràctiques malicioses, duent a terme alguna acció que faci perillar, la privadesa de la informació emmagatzemada, s’enviï spam, o altres coses encara pitjors.

Més informació:


Posicionament de pàgines web i botigues online a Jorba:

L’any 2005 vam començar a oferir serveis SEO per ajudar empreses a millorar el posicionament als cercadors. Si el client vol aprofitar la nostra experiència, li podem preparar una anàlisi gratuïta de la seva pàgina o botiga on-line. I atenent als resultats, li proposarem les opcions adequades per millorar-ne el posicionament. Havent exposat l’anàlisi al responsable de la web o botiga virtual , serà el moment de decidir si vol que ens en fem càrrec, o si té alguna altra empresa de confiança que pot aplicar les modificacions proposades. Si el client decideix que se n’ocupi el seu proveïdor de confiança, quedarem a la seva disposició per aclarir-li qualsevol dubte, i ajudar-lo en el possible.

Més informació:


× +info?