Aspectes a tenir en compte per millorar el posicionament de projectes web, pàgines i botigues on-line, que depenen del servidor, la programació i els continguts.
La finalitat del posicionament és aconseguir que el projecte, o la botiga virtual aparegui a Google tan amunt com sigui possible, per tal que qui faci cerques relacionades amb els tipus de productes o serveis que s’ofereix a la pàgina, o la botiga on-line, la trobin fàcilment.
Per obtenir el milor posicionament de pàgines web, i per aprofitar el millor possible els hipervincles d’altres pàgines, i altres elements externs, és necessari que internament a la pàgina, o la botiga on-line, es compleixin algunes condicions que es troben repartides en diversos àmbits:Alguns aspectes que milloren el posicionament de pàgines web i botigues online que es troben al servidor:
Google considera que la velocitat en la navegació com una millora per l’experiència de l’usuari, i aquest és un dels principals aspectes a valorar. Seria injust dir que la velocitat depèn únicament del servidor, però que el servidor sigui ràpid és ineludible pel posicionament de pàgines web.
Si es comprimeixen fitxers que s’han de descarregar del servidor, en considerar que s’estalvia més temps en baixar-los que el necessari per descomprimir-los, Google valora que la pàgina web carrega més ràpid, Per tant, la compressió d’imatges i arxius és un factor a tenir en compte per aconseguir un millor posicionament de pàgines web.
Per al posicionament de pàgines web, els cercadors valoren altres criteris que potencialment poden agilitzar que es mostrin les pàgines web o botigues on-line. I una altra de les accions que facilita augmentar la velocitat de descàrrega de pantalles, és estalviar-se descarregar el màxim d’elements possible. Això s’aconsegueix desant les dades estàtiques en caché de l’ordinador durant un temps determinat.CDN. La seva funció també és carregar més ràpid la pàgina, però en aquest cas el mecanisme consisteix en que els elements estàtics es troben en una xarxa de diversos servidors arreu del món. Quan un usuari accedeix a la pàgina o botiga online, els elements estàtics li arriben des del servidor que els hi pot proporcionar més ràpid.
Navegar amb HTTPS://; Actualment els servidors permeten l’activació de certificats SSL gratuïts, com és el cas de Let’s Encrypt. Aquesta navegació és segura, i el visitant té més garanties. En conseqüència, la navegació segura agrada als cercadors, i millora el posicionament de pàgines web.
Errors de contingut duplicat: Accidentalment es pot generar contingut dupicat en una pàgina. pel fet de permetre que es consulti amb HTTP i HTTPS, i amb o sense les WWW, cal evitar aquestes variacions, perquè en cas que es donin, es pot perdre posicionament als cercadors.
Alguns aspectes que afecten al SEO que tenen relació amb la programació:
La programació de la pàgina web, afecta al SEO de moltes maneres, entre les més destacades hi ha que per poder incloure la metainformació requerida pels cercadors, cal preveure-ho, i preparar els camps. Cal que en la programació es tingui en compte que s’hauran de tractar alguns continguts concrets de maneres especials. Per exemple generar imatges d’una mida preestablerta. Es tracta de tasques que ha de fer la pàgina web automàticament. I si no es preveuen aquestes necessitats, la pàgina web o botiga online, no podrà puntuar per aquests elements, que habitualment s’associen amb les bones pràctiques, com la usabilitat, o l’accessibilitat.
És important prestar atenció i evitar tenir més d’una adreça per la mateixa informació, i encara més en pàgines web amb catàleg de productes o serveis, i botigues online. Per fer-ho, la solució és activar URL’s canòniques.
Els fitxers robots.txt i sitemap.xml són dos arxius necessaris. El sitemap.xml, per facilitar i accelerar la indexació de la pàgina web o botiga on-line, i a l’arxiu robots.txt s’escriuren entre altres, les ordres per evitar que s’indexin pantalles que no s’han d’indexar.
Quan es programa alguna pàgina cal tenir especial cura per evitar els links trencats, consistents en que des de la pàgina s’enllaci amb qualsevol imatge, estil, script… que no es troba a la adreça URL a la que apunta l’enllaç. En no trobar el fitxer que necessita per mostrar la pàgina, la càrrega de la pàgina s’alenteix força, i Google considerarà que la pàgina és massa lenta.
Una de les “noves” necessitats requerides (des del 2018), en el relatiu a la usabilitat de pàgines, és que en teoria, els cercadors només ofereixen entre els seus resultats de consultes amb terminals mòbils i tauletes, pàgines adaptades per navegar amb terminal mòbil. Cal no oblidar-ho, perquè aquest tipus d’usuari cada vegada és una part de públic més gran, i no es pot ignorar.
Algunes característiques que afecten al posicionament de pàgines o botigues on-line que que tenen relació amb els continguts:
Si tot el que s’havia de fer fins aquí s’ha tractat amb atenció, arribem al punt principal per al posicionament d’una pàgina: L’administració dels continguts.
Per aparèixer als resultats dels cercadors, és indispensable que entenguin d’alguna manera que aquella pàgina tracta del que l’usuari del cercador està buscant. I per allò d’oferir la millor resposta possible als resultats de la cerca, primer mostra els resultats que considera que seran més satisfactoris, en funció dels termes de la cerca.
A les pàgines hi ha uns camps destacats que són H1,H2,…,H6, títol, metainformació… En ells s’hi troba la primera referència per als cercadors. Els termes que s’hi indiquin, són els conceptes principals de cada pantalla. Entre altres paraules es pot posar la paraula clau de la pantalla a tots els camps de metainformació per potenciar-lo de manera inequívoca. La paraula clau, a més, és molt recomanable que aparegui al primer paràgraf, al darrer, i algunes vegades al llarg del text.
Donarem per finalitzades les característiques principals dels tres grups d’aspectes que afecten una pàgina i es poden administrar directament, explicant que; hem de tenir en compte la qualitat del contingut. Google recomana que com a mínim hi hagi unes 500 paraules al contingut de cada pantalla, en alguns llocs en recomanen 1000, D’aquesta manera s’interpreta que el contingut ha de ser de més qualitat. Però el que és inqüestionable és que si hi ha més textos, també hi ha un major nombre de combinacions de paraules, llavors es podrà sortir en moltes més cerques, i per tant, arribaran moltes més visites.
ServeisTic té 20 anys d’experiència en entorns web, i 15 en optimització SEO. Tant a nivell de servidors, com de projectes web. Aquest recorregut ens permet conèixer, i aplicar amb garanties l’optimització SEO més convenient a cada client. Tant si les necessitats tenen certa urgència, o bé si el que es pretén és fer robust el projecte a llarg terme, que és el més recomanable. Alhora, també podem fer que les pàgines web i botigues on-line dels nostres clients aconsegueixin un posicionament de pàgines web més destacat per alguns termes, i que alhora s’aconsegueixi un posicionament de manera més genèrica per una gran quantitat de cerques i també treballar per assolir tots els objectius que permet el posicionament orgànic.
Redacció per millorar el posicionament SEOSi vol més informació, pot completar el nostre formulari de contacte
Complements al posicionament web a Monistrol de Montserrat:
Registrar dominis a Monistrol de Montserrat:
Registrar dominis amb panell de control per administrar els registres de dominis des de la mateixa pàgina. En cas de qualsevol entrebanc, pot trucar-nos, o bé enviar-nos un formulari, i l’ajudem per tal que pugui administrar dominis i utilitzar-los. Però si es vol oblidar del procés, i que ens en fem càrrec, només ens ha d’enviar un correu electrònic, ens indiqui en quins registres té interès, qui n’ha de ser el titular, i els hi registrem.
Més informació:
Allotjament de pàgines web a Monistrol de Montserrat:
El servei que oferim al client però es potencia amb altres que el poden millorar notablement. A ServeisTic podem oferir plans d’hospedatge per un gran ventall de necessitats, que semple incorporen àrea d’administració per administrar els serveis . En tots els hostings s’hi inclou un extra molt interessant, aquest extra En cas que el client ho consideri oportú, adaptem el seu espai de hosting per incrementar-ne la seguretat, i les relacionades amb el SEO. Aquesta adaptació dels espais d’allotjament, entre altres inclou activar de certificats SSL per utilitzar HTTPS a les pàgines web, SPF, DKIM i DMARC així es garanteix que els missatges de correu són legítims, alhora que comprimir d’elements estàtics, i altres adaptacions, que estan explicades als espais d’allotjament de pàgines web i administració de servidors i VPS.
Més informació:
Administració de servidors dedicats i VPS a Monistrol de Montserrat:
Hi ha clients que tenen diverses pàgines web amb diferents dominis, indstintament de si aquests dominis són d’una empresa, o bé de diverses. A aquests clients revenedors, els podem oferir el servei d’administració de servidors dedicats i de VPS , és un servei personalitzat i complet des del primer moment, que inclou el manteniment i les actualitzacions posteriors, així com la monitorització de l’estat dels servidors, que seguint les premisses establertes per ServeisTic, tant pot gestionar-lo el client, com demanar-nos que li fem les tasques requerides, entre aquestes accions, s’hi inclouen la incorporació de nous dominis, crear bústies redireccions de correu, o les incidències.
Més informació:
Manteniment de pàgines web WordPress a Monistrol de Montserrat:
A ServeisTic, ens podem cuidar de mantenir els complements i la programació web WordPress al dia, així s’evita que la pàgina esdevingui vulnerable, i s’utilitzi la pàgina per qualsevol activitat il·lícita, que posin en risc la pàgina web, la privadesa de les comunicacions, o bé enviïn spam i virus cap a usuaris externs.
Més informació:
Posicionament de pàgines web i botigues online a Monistrol de Montserrat:
Des de l’any 2005 estem treballant amb SEO i el posicionament pàgines web i botigues virtuals. Si el client vol aprofitar la nostra experiència, li podem desenvolupar una anàlisi gratuïta de la seva pàgina o botiga on-line. Després d’analitzar-la, li podrem proposar les opcions oportunes per millorar el posicionament de. Amb els resultats i la nostra proposta, si ho vol fer, el client podrà decidir si vol que li fem aquestes tasques, o bé si li sembla més convenient que les faci el seu dissenyador de pàgines web de confiança. Si el client decideix que se n’ocupi el seu proveïdor de confiança, quedarem a la seva disposició per aclarir-li qualsevol dubte, i ajudar-lo en allò que li faci falta.
Més informació: