Aspectes que ajuden a millorar el SEO de projectes web, pàgines web i botigues online, relacionats amb el servidor, la programació i els continguts.

Per posicionar webs o botigues online s’apliquen diverses regles, que serveixen per fer que el projecte que s’està preparant pugui puntuar millor a Google per les cerques d’interès per la pàgina, o la botiga online.

Per obtenir el milor posicionament de pàgines web, i per aprofitar el millor possible els enllaços de qualitat des d’altres llocs web, i altres elements externs, cal que internament a la pàgina, o la botiga on-line, es respectin algunes característiques que es troben repartides en diversos àmbits:


Algunes característiques que milloren el posicionament de pàgines i botigues online que es troben al servidor:

Per què el servidor faciliti el posicionament de pàgines web, cal que entre altres coses, permeti navegar amb prou velocitat i seguretat, com per considerar que visitar la pàgina web (amb qualsevol dispositiu), sigui una bona experiència per al visitant.

En l’actualitat especialment tot i que no en exclusiva per terminals mòbils, que són els que més sovint tenen inconvenients amb la velocitat de connexió, un dels factors que els cercadors valoren molt, és la compressió de fitxers al servidor. Això és així per considerar que és superior l’estalvi de temps descarregant els fitxers comprimits, que el que es triga per descomprimir-los.

Per al posicionament de pàgines web, Google valora un bon nombre aspectes que potencialment poden accelerar que es mostrin les pàgines o botigues on-line. I una altra de les accions que permet accelerar la velocitat de descàrrega de pantalles, és estalviar-se descarregar el màxim d’arxius possible. Això s’aconsegueix conservant les dades estàtiques en caché durant un temps determinat.

Content Delivery Network (Xarxa d’Entrega de Continguts), les anomenades CDN. També serveixen per fer que la pàgina web carregui més ràpid, tot i que el funcionament consisteix en que els elements estàtics es troben en una xarxa de diversos servidors que hi ha arreu del món. Quan un usuari vol veure la pàgina o botiga online, els elements estàtics li arriben des del servidor que els hi pot proporcionar abans.

Navegació amb HTTPS://; Des de fa uns anys es poden activar certificats SSL gratuïts als servidors, com és el cas de Let’s Encrypt. Aquesta navegació és segura sobre HTTPS, i per tant ofereix més garanties. En conseqüència, la navegació segura agrada als cercadors, i serveix per millorar el posicionament de pàgines web.

Evitar el contingut duplicat: Accidentalment es pot generar contingut dupicat en una pàgina. pel fet de permetre que es consulti amb HTTP i HTTPS, i amb o sense les WWW, és prioritari evitar diverses opcions per accedir a la mateixa pantalla, perquè en cas que es donin, es perjudica posicionament als cercadors.

Algunes característiques que afecten al SEO que tenen relació amb la programació:

La programació de la pàgina web, afecta al SEO de moltes maneres, entre les més destacades hi ha que per tal de poder incloure la metainformació requerida per Google, cal preveure-ho, i preparar determinats espais. Alhora que també s’hauran de tractar alguns continguts concrets de maneres especials. Per exemple modificar els títols per generar adreces URL’s funcionals. Es tracta de tasques que ha de fer la programació automàticament. Si no s’han tingut en compte aquests elements, la pàgina web o botiga virtual, no podrà puntuar per aquests elements, que habitualment consideren bones pràctiques, com la usabilitat, o l’accessibilitat.

Per evitar que diverses adreces portin als mateixos continguts, i el contingut duplicat en en pàgines web amb catàleg de productes o serveis, i botigues online, es recomana utilitzar URL’s canòniques.

En una pàgina web, hi ha d’haver dos elements útils per al posicionament, que es pot confirmar molt fàcilment si s’han creat; el sitemap.xml que ha de contenir (o portar a) un llistat amb les adreces url de tota la pàgina o botiga virtual, i el fitxer robots.txt. Per consultar-los, només cal escriure https://serveistic.com/sitemap.xml o bé https://serveistic.com/robots.txt, posant-hi el domini que correspongui.

Un detall que cal evitar, especialment perquè és dels més perjudicials per al posicionament de qualsevol pàgina o botiga on-line, són els enllaços trencats independentment de si enllacen a scripts, CSS, o qualsevol altre tipus de fitxer que s’hagi de mostrar, o executar a les pantalles. Perquè els enllaços trencats retrassen la càrrega, i aquests errors es penalitzen amb força severitat.

Entre les “noves” característiques requerides (des del 2018), en el relatiu a la usabilitat de pàgines, és que en teoria, els cercadors només inclouen entre els seus resultats de consultes amb telèfons mòbils i tauletes, pàgines que estan adaptades per navegar amb terminal mòbil. És important tenir-ho en compte, perquè aquest tipus d’usuari cada vegada representa una quota de públic més gran, i no es pot ignorar.

Algunes característiques que afecten al SEO que que tenen relació amb els continguts:

Tot el que hem fet fins ara té com a finalitat assolir que el que es publiqui a les pantalles es pugui valorar al màxim, i aconseguir el millor posicionament de pàgines web i botigues online possible.

Per poder aparèixer a les cerques de Google o qualsevol altre dels cercadors, és indispensable que puguin interpretar d’alguna manera que la pàgina tracta del que l’usuari del cercador està buscant. I per tal d’oferir la millor resposta possible als resultats de la cerca, primer mostra els resultats que potencialment resultaran més satisfactoris, d’acord als termes de la cerca.

Els camps destacats que són H1,H2,…,H6, títol, metainformació… En aquests camps hi ha la primera referència per als cercadors. Les paraules que s’hi indiquin, seran els conceptes principals de cada pantalla. Entre altres paraules es pot indicar el terme principal a tots els camps de metainformació per potenciar un terme clau de manera inequívoca. A més, és molt recomanable que aparegui al primer paràgraf, al darrer, i algunes vegades al llarg del text.

Acabarem aquesta repassada superficial dels requisits bàsics per posicionar pàgines web i botigues virtuals, només una darrera recomanació; a totes les pàgines dels llocs web, hi ha d’haver una mínima proporció de text en el total de fitxers de la pantalla. Concretament es recomana que a cada pantalla, S’hi escriguin un mínim de 500 paraules, tot i que depenent de la font, perquè altres en recomanen unes 1000. En blogs sí que pot resultar més eficient publicar posts d’unes 500 paraules per agilitzar la lectura. Però si els textos s’escriuen per captar visites dels cercadors, dóna millor resultat que siguin més llargs.

ServeisTic té 20 anys d’experiència en entorns web, i 15 en optimització SEO. Ja sigui a nivell de servidors, com de pàgines web. Coneixent, i sabent com aplicar amb les màximes garanties l’estratègia més adequada a cada client. Ja sigui en casos de certa urgència, o bé si el que es pretén és que el projecte sigui més robust a llarg terme, que és el més recomanable. Alhora, també podem fer que les pàgines web i botigues on-line dels nostres usuaris aconsegueixin un posicionament de pàgines web més destacat per alguns termes, i que alhora s’aconsegueixi un posicionament de manera més genèrica per una gran quantitat de conceptes clau i també treballar per assolir totes les fites que permet assolir el posicionament orgànic.

Redacció per millorar el posicionament SEO
Si vol més informació, pot completar el nostre formulari de contacte

Complements al posicionament web a Palau-solità i Plegamans:

Registrar dominis a Palau-solità i Plegamans:

Registre de dominis amb whois i panell de control per gestionar els contactes, registrar i administrar els dominis i fer-hi les actualitzacions. ​ En cas de trobar-se qualsevol problema pot contactar amb nosaltres, i l’ajudarem a solucionar la incidència el més aviat possible. ​ Però si prefereix que li registrem els dominis nosaltres, només ens ha d’enviar un correu electrònic, ens indiqui en quins registres té interès, qui n’ha de ser el titular, i els hi registrem.

Més informació:


Allotjament de pàgines web a Palau-solità i Plegamans:

Addicionamement als serveis explicats en aquesta pantalla. A ServeisTic disposem de paquets d’hospedatge per un gran ventall de necessitats, que semple incorporen una àrea privada per gestionar els serveis contractats. Tots ells amb un complement molt interessant, aquest complement En cas que el client ho vulgui, apliquem les adaptacions necessàries al seu espai de hosting per millorar-ne les característiques de seguretat, i les relacionades amb el SEO. La personalització dels allotjaments, entre altres inclou activar de certificats SSL per la navegació segura, filtres SPF, DKIM i DMARC per garantir la legitimitat dels missatges de correu, també compressió de fitxers i imatges per accelerar la velocitat de navegació

Més informació:


Administració de servidors dedicats i VPS a Palau-solità i Plegamans:

En alguns casos el client pot necessitar allotjar molts dominis, indstintament de si aquests dominis són d’una empresa, o bé de diverses. Disposem del servei d’administració de servidors dedicats i VPS, aquest servei va des de la configuració fins el manteniment després de la posada en funcionament, amb la monitorització dels serveis, als que d’acord amb les polítiques aplicades per ServeisTic, tant pot gestionar-lo el client, com demanar-nos que li fem les tasques requerides, entre aquestes accions, hi ha la incorporació de nous dominis, crear bústies redireccions de correu, o les incidències.

Més informació:


Manteniment de pàgines web WordPress a Palau-solità i Plegamans:

A més de l’allotjament, i el registre de dominis, a ServeisTic també ens fem càrrec de mantenir plugins i la programació web WordPress al dia, així es garanteixen uns nivells de seguretat que dificulten que s’aprofitin les vulnerabilitats per realitzar pràctiques malicioses, aquestes activitats poden consistir en enviar spam utilitzant la pàgina afectada, però poden ser molt pitjors.

Més informació:


Posicionament de pàgines web i botigues online a Palau-solità i Plegamans:

Tenim 15 anys d’experiència en posicionament orgànic i SEO. Si el client vol aprofitar la nostra experiència, li podem facilitar una anàlisi gratuïta de la seva web o botiga online. En funció del que es trobi, li proposarem les opcions més apropiades per millorar-ne el posicionament. Un cop proposades les millores, el client decideix si coisidera que ens n’hem de fer càrrec, o en cas que tingui un col·laborador de confiança, i prefereixi que li faci. En cas que sigui el col·laborador qui es faci càrrec d’aplicar les millores, quedarem a la seva disposició per fer-li els aclariments que li calguin.

Més informació:


× +info?