Aspectes relacionats amb el servidor, la programació i els continguts, que afecten al posicionament, i de botigues virtuals

La finalitat del posicionament és fer que la pàgina web, o la botiga on-line aparegui als resultats dels cercadors el més amunt possible, per tal que els usuaris interessats en eltipus d’informació que s’ofereix a la pàgina, o la botiga on-line, la trobin amb més facilitat.

Per obtenir un bon posicionament de pàgines web, i treure el màxim profit dels enllaços d’altres llocs web, i la resta de elements externs, és necessari que internament a la pàgina web, o la botiga virtual, es respectin algunes característiques que es troben repartides en diversos àmbits:


Algunes característiques que milloren el posicionament de pàgines web i botigues online que es troben al servidor:

Els cercadors valoren la velocitat amb que es carreguen les pantalles com una millora per l’experiència de l’usuari, i aquest és un dels primers aspectes a valorar. Seria injust dir que la velocitat depèn en exclusiva del servidor, però que un servidor sigui ràpid és ineludible pel posicionament de pàgines web.

Activar la compressió d’imatges i arxius al servidor: Si les imatges i tots els arxius estàtics que s’han de descarregar del servidor per consultar una pàgina o una botiga virtual estan comprimits, i encara més en cas de connexions amb poc ample de banda, es redueix notablement el temps necessari per descarregar-la. I mentre el dispositiu acaba de descarregar elselements, descomprimeix i mostra els que ja ha descarregat, reduint el temps d’espera i millorant l’experiència de l’usuari.

Utilitzar la memòria caché del navegador: Si es consulta una pàgina web o botiga virtual de manera sovintejada, o bé es consulten diverses pantalles del mateix lloc en la mateixa visita, i els elements estàtics (imatges, scripts i estils principalment) es conserven a la memòria del dispositiu, en tornar a visitar aquella pàgina, o altres pantalles d’aquella pàgina o botiga on-line, no s’haurà de tornar a descarregar tota, i la pàgina es podrà mostrar més ràpid, i a més serà una millor experiència per a l’usuari.

CDN. La seva funció també és carregar més ràpid la pàgina, però en aquest cas el mecanisme consisteix en repartir les imatges CSS i altres elements estàtics una xarxa de diversos servidors que hi ha arreu del món. Quan un usuari visita la pàgina o botiga online, els fitxers estàtics li arriben des del servidor que els hi pot proporcionar abans.

Utilitzar HTTPS:// Des de fa una bona temporada, els principals panells de control de dominis permeten activar certificats SSL gratuïts. De manera que no hi ha cap excusa per no activar-los, i navegar amb el protocol HTTPS://, que millora l’experiència de l’usuari, i el posicionament de pàgines web als cercadors.

Errors de contingut duplicat: Accidentalment es pot generar contingut dupicat en una pàgina. Això passa quan es pot navegar amb HTTP i HTTPS, i amb o sense les WWW, és prioritari evitar aquestes variacions, perquè en cas que es donin, es pot perdre posicionament als cercadors.

Alguns aspectes que afecten al SEO que es troben a la programació:

Un dels criteris principals pels cercadors en valorar la qualitat de la programació de les pàgines web i botigues online, és que incorporin i tinguin en compte les anomenades bones pràctiques. Podem interpretar que consisteixen en tractar certs continguts d’una manera determinada, o afegir camps per poder incloure una informació en un espai determinat. És important que es tinguin en compte aquests requeriments de metainformació, perquè només així Google pot saber com valorar el millor possible la pàgina web.

És important prestar atenció per evitar tenir més d’una adreça per accedir a la mateixa informació, i encara més en pàgines amb catàleg de productes o serveis, i botigues online. Això es pot fer activant URL’s canòniques.

Hi ha dos fitxers necessaris per al posicionament, que es pot confirmar molt fàcilment si hi son; el sitemap.xml en el qual s’han de trobar totes les adreces URL del lloc web, i l’arxiu robots.txt. Per accedir a aquests fitxers, només cal escriure https://serveistic.com/sitemap.xml o bé https://serveistic.com/robots.txt, posant-hi el domini que correspongui.

Un aspecte que és indispensable tenir en compte, especialment per com empitjora el posicionament de qualsevol pàgina o botiga virtual, són els enllaços trencats independentment de si enllacen a scripts, estils, o qualsevol altre tipus de fitxer que s’hagi de mostrar, o executar en una pantalla. Perquè els enllaços trencats retrassen molt la càrrega, i aquests errors es penalitzen amb força severitat.

En ser cada cop més important la quantitat d’usuaris que utilitzen el navegador des de mòbils i terminals amb pantalles de petites dimensions, un altre dels aspectes que no es pot oblidar per al posicionament de pàgines web i botigues online, és que han d’estar preparades per dispositius mòbils, no únicament, també és molt recomanable, per exemple, intentar que els botons estiguin prou separats entre ells com per evitar que erròniament volent-ne pitjar un se’n pitgi un altre.

Alguns aspectes que afecten al SEO que que es troben als continguts:

La preparació del servidor i la programació adequada per al posicionament, permeten ajudar a que els cercadors puguin accedir i interpretar molt millor allò que es publiqui a la pàgina web o botiga online.

Per estar entre els resultats, allò pel que volem que ens trobin ha de ser a la pantalla que tracta d’aquell tema a dins de la pàgina web o botiga virtual, I a més amb una rellevància que ho deixi clar als cercadors. Per aquest motiu, cal fer servir els termes clau tant als camps especials de la pantalla, com a l’espai de continguts, al text, als títols…

A les pàgines hi ha uns camps destacats que són H1,H2,…,H6, títol, metainformació… En ells s’hi troba la primera referència per als cercadors. Els termes que s’hi indiquin, seran els conceptes destacats de cada pantalla. Entre altres paraules es pot indicar el terme principal a tots els camps de metainformació per potenciar-lo de manera inequívoca. La paraula clau, a més, és molt recomanable que aparegui al primer paràgraf, al darrer, i si el contingut és prou llarg, intentar que aparegui diverses vegades als blocs de text.

Una darrera recomanació s’ha de tenir en compte la quantitat de text, per dos motius; El primer és que si hi ha poc text, inevitablement també hi haurà poques combinacions de paraules, i si es posiciona una pantalla per un terme determinat, es trobarà a poques cerques. La segona és que els cercadors recomanen un mínim de 500 paraules per cada pantalla, així es considera que hi ha prou quantitat d’informació com per explicar el que sigui.

ServeisTic té 20 anys d’experiència en entorns web, i 15 en treballs SEO. Tant a nivell de servidors, com de projectes web. Coneixent, i sabent com aplicar amb les màximes garanties l’estratègia més convenient a cada client. Tant si les necessitats tenen certa urgència, o bé si els resultats s’esperen a llarg terme, que és el més recomanable. Alhora, també podem fer que les pàgines i botigues online dels nostres clients aconsegueixin un posicionament de pàgines web més destacat per alguns termes, i que alhora s’aconsegueixi un posicionament de manera més genèrica per una gran quantitat de conceptes clau i també treballar per assolir totes les fites que permet el posicionament orgànic.

Redacció per millorar el posicionament SEO
Si vol més informació, pot completar el nostre formulari de contacte

Complements al posicionament web a Sant Joan de Vilatorrada:

Registrar dominis a Sant Joan de Vilatorrada:

Servei de registre de dominis amb panell de control per fer els registres i gestionar les dades dels dominis contractats amb total llibertat. ​ En cas que el client tingui qualsevol inconvenient, des del servei tècnic, l’el podem ajudar per tal que el resolgui. ​ Però si s’estima més que ens fem càrrec dels seus registres, només cal que ens truqui, ens indiqui en quins registres té interès, qui n’ha de ser el titular, i els hi registrem.

Més informació:


Allotjament de pàgines web a Sant Joan de Vilatorrada:

El servei que oferim al client però es completa amb altres serveis de gran valor afegit. A ServeisTic també oferim diversos plans d’allotjament de web, tots ells inclouen una àrea privada per gestionar els serveis contractats. tots els hostings inclouen un complement molt interessant, aquest valor afegit En cas que el client ho consideri oportú, adaptem el seu hosting per incrementar-ne la seguretat, i les que afecten al SEO. Entre aquestes adaptacions, hi ha certificats SSL, SPF, DKIM i DMARC, així com activar la compressió de les imatges, CSS, javascript, i un llarg etcètera, que estan explicades als apartats d’allotjament web i servidors.

Més informació:


Administració de servidors dedicats i VPS a Sant Joan de Vilatorrada:

En alguns casos el client pot necessitar hosting per una quantitat de dominis considerable, ja siguin propis o d’altres empreses. podent aprofitar d’aquesta manera la nostra experiència en administració de VPS i servidors dedicats, es tracta d’un servei personalitzat i complet des del primer moment, que inclou el manteniment i les actualitzacions posteriors, amb la monitorització dels serveis, que seguint les premisses establertes per ServeisTic, tant pot gestionar-lo el client, com demanar-nos que li fem les tasques requerides, podent-nos fer càrrec indistintament d’activar nous serveis, incorporar nous dominis al servidor, o adreces de correu.

Més informació:


Manteniment de pàgines web WordPress a Sant Joan de Vilatorrada:

A més de l’allotjament de pàgines, i el registre de dominis, a ServeisTic també ens fem càrrec de mantenir els complements i la programació de pàgines web WordPress al dia, així s’evita que la pàgina esdevingui vulnerable, i s’utilitzi la pàgina web per qualsevol tipus d’activitat il·lícita, duent a terme alguna acció que posi en risc, la privadesa de les comunicacions, s’enviï spam, o altres coses pitjors.

Més informació:


Posicionament de pàgines web i botigues online a Sant Joan de Vilatorrada:

Fa 15 anys que vam començar a treballar per millorar el SEO i el posicionament de pàgines. De manera que, si el client hi està interessat, podem el·laborar una anàlisi de la seva pàgina web o botiga virtual. Després d’analitzar-la, li podrem proposar les opcions oportunes per posicionar millor la seva web o botiga on-line. Un cop proposades les millores, el client decideix si coisidera que ens n’hem de fer càrrec, o en cas que tingui un col·laborador de confiança, i prefereixi que se’n faci càrrec. Si el client decideix que se n’ocupi el seu proveïdor de confiança, quedarem a la seva disposició per aclarir-li qualsevol dubte, i ajudar-lo en allò que li faci falta.

Més informació:


× +info?